wtorek, 9 lutego 2016

Pierwszy krok ku wolności

Już od roku myślę o tym, żeby z tym skończyć. Rzucić się w wir zdrowych nawyków i zrezygnować z palenia. Moje starania ograniczały się do tej pory do ... myślenia. Postanowiłam więc, wziąć się w garść i rzucić. Może ten dziennik i jego czytelnicy mi w tym pomogą?



PLAN DZIAŁANIA

W tym zawsze byłam dobra - tworzenie planów, analizowanie potrzeb, plusów i minusów, zbieranie informacji, obmyślanie strategii. To jest proste. Gorzej z wdrażaniem działań w życie. 

Pierwszym krokiem w moim przypadku będzie zrobienie zapasów:


Orzechy w każdej postaci
Miętówki w każdej postaci
Gumy do żucia miętowe w każdej postaci
Pomarańcze do wyciskania soków
Cytryna do wyciskania i mieszania z wodą
Mandarynki do podjadania
Jabłka do podjadania
Czekolada – tylko jedna z orzechami (nie przesadzajmy ze słodyczami)
Rodzynki
Suszone morele
Suszone owoce goji
Desmoksan
Karnet na fitness
Dobra lista relaksującej muzyki
Nowa szczoteczka do zębów i nowa pasta wybielająca i nowy pływ do płukania zębów
Wełna i szydełko, żeby zająć dłonie
Naturalny błyszczyk do ust

Co już mam?

Desmoxan leży w szafce na leki od kilku miesięcy i czeka, aż się odważę po niego sięgnąć
Szydełka i wełnę – wystarczający zapas na miesiąc
Karnet na fitness i mata do ćwiczeń w domu

Produkty spożywcze kupuję dzień przed GODZINĄ ZERO
Pozostałe rzeczy kupuję po to, żeby się lepiej poczuć w tym krytycznym dniu

Dodatkowo posiadam:
Przygotowane kilka miesięcy temu karteczki motywujące:

  • Karteczki z najgorszymi, najbardziej wstrętnymi i obrzydliwymi skutkami palenia, jakie mi tylko mogły przyjść do głowy
  • Karteczki z nagrodami – jeśli rezygnuję z papierosa mogę się czymś nagrodzić. Zapisałam wszystko, co sprawia mi przyjemność i frajdę.

Krok drugi – ustalenie godziny zero

Godzina zero to data, kiedy rozpoczynam walkę z nałogiem.
Ustalam więc, że będzie to 10 LUTY. Tego dnia wezmę pierwszą tabletkę Desmoxan, ale będę mogła jeszcze zapalić przez 5 dni. 
Przewiduję, że będę palić w kolejnych dniach: 5, 4, 3, 2, 1 papieros. 
14 lutego - pożegnam się z papierosem. Zrobię to z Pierwszym dniem bez papierosa będzie więc 15 LUTY.

15 lutego wyrzucę wszystkie zapalniczki i popielniczki. Zrobię zakupy i zapasy, zrelaksuję się, pójdę na spacer i będę pić dużo wody, soków z pomarańczy i cytryny. Będę też dużo spać.

Przez kolejne dni będę dokładnie zapisywać wszystkie reakcje mojego organizmu, aby każdy kto kiedykolwiek postanowi rzucić palenie mógł poczuć się lepiej. Życzcie mi powodzenia. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz